top of page
חיפוש

ט"ו בשבט 2024

ט"ו בשבט- להתבונן, ללמוד ולהעריך את הטבע.

בימים הכואבים האלו, הימים האלה שלא נתפסים ואין להם מילים וסדר שניתן לאחוז בו...התחברו לי לרגעים של שריפה פתאומית בטבע כשהכל בוער, זה נורא!!!

נזכרתי כיצד בעבר לאחר כל שריפה, הזמינו את כולם מהר לטקס נטיעות...

לקח זמן להבין שלטבע יש כוחות להשתקם בעצמו ועלינו להשתהות עם התערבות מהירה מדי..ולכבד את הזמן לו הוא זקוק.

מניחה כאן כמה ממסקנות של קק"ל לטיפול ושיקום הטבע,

מסקנות שנכתבו לאחר השריפה הגדולה ומצאתי צורך לחשוב עליהן בשבילנו בתקופה הזו, אפילו שהאש עדיין בוערת...ויש שבויים ויש לחימה ויש כעס ויש אבל, וחייבים אמונה.

"כשהאדמה נראית שרופה, ישנם אזורים שחוו שריפה למשך זמן קצר ובטמפ' נמוכות יחסית. באותם אתרים קיימים עדיין זרעים שלא נפגעו בשריפה וגם חומר אורגני משמעותי לשיקום ואף להשבחת הקרקע" . כלומר, חשוב לזכור שיש לנו זרעי כוחות שטמונים והכאב וההתמודדות יסיעו להם להתגלות ולצמוח מתוכם.

" בשנה הראשונה לאחר השריפה לא תהיינה נטיעות בשטחים הנרחבים שעלו באש. כדי להחזיר חלק מהטבע לציבור כבר בעוד שנים ספורות, ולא בעוד 50 שנה כפי שהיה קורה באופן טבעי, תתבצע כמות מצומצמת של נטיעות במקומות שמשמשים בעיקר לפנאי". כלומר, לזכור שהנפש שלנו זקוקה למרחב, אמונה וזמן ממושך, על מנת להירפא ועלינו לכבד זאת, אפשר לבחור מקומות מסוימים שבהם אנחנו רוצים להאיץ את הריפוי על מנת להיטיב עם עצמנו, שם נוכל למצוא מנוחה, אופק ותקווה לצמיחה שעדיין איננה גלויה.

"בהיעדר צמחיה שתעצור את זרימת המים, יש להשתמש באמצעים שונים, כגון הצבת גזעים שרופים וגזם לאורך קווי הגובה, כדי למנוע סחף ביערות השרופים" . כלומר, להשתמש בעזרה מבחוץ על מנת לסייע לנו למקם את הגבולות הפנימיים שנפגעו מחדש שישמרו לנו על הקרקע שלנו, ויאפשרו לנו להתאבל על האובדן והכאב ואף לצמוח מתוכו בקצב המתאים.

"יצירת אזורי חיץ כנגד שריפות עתידיות ובעיקר פעילויות שמטרתן דילול והסרת צומח שנשרף." כלומר, להתייחס לעתיד ולמניעת פגיעות נוספות. וכמו בתפילת השלווה שמלווה אותי בטיפולים, עם צניעות והבנה לכוחות שיש ביכולתנו לעשות ובמקביל עם קבלה שלטבע יש תנועת חיים משלו, שלעיתים קשה לנו להבין אותה ועם תשומת הלב והתבונה להבחנה בינהם.

זו תמונה שצילמתי בביקור מולדת באוקטובר 2021, הנוף של הקיבוץ האהוב שלנו בישראל "כפר רופין", התפלאתי כל כך לראות כיצד מתוך האדמה השחורה, זו שבערה ונשרפה כליל התפקחו להן המון פקעות של חצבים שצמחו לפרחים לבנים וזקופים ועוררו רכות ותקווה לנוף הרי גלעד, גבול ירדן.

אמן שנדע ימים טובים יותר🌱


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

אסופה לט"ו בשבט ב'

עת לטעת מצאנו היום זמן חיבור לאדמה, למים, לאוויר ולאור. תודה לך מורן חברתי האהובה שיזמת לנו זמן נטיעה ושתילת פקעות ביער. ברילוקיישן שום דבר לא מובן מאליו (האמת כמו בחיים רק יותר מודעים לזה:)) מאז שאני

אסופה לט"ו בשבט א'

להיות עץ בקור, עץ ערום וחשוף. זהו זמן להעמיק שורשים, שורשים שיאפשרו לו להתמודד עם הקשיים וההתמודדויות להתחזק ולחדש את הכוחות מבפנים החוצה ומהבחוץ כלפי פנים. טוב בשבט כבר כאן- יום חגיגות לאילנות ולצמחי

bottom of page